Peringatan Hari Ini

Sabda Rasulullah SAW "Di antara baiknya Islam seseorang, ialah MENINGGALKAN apa yang TIDAK BERMANFAAT baginya"

[12 November 2011]

Khamis, 5 Mei 2011

Malaysia's Next Top Model??? Oh no!!

Dulu selalu je aku tengok orang jadi model.
Tengok kawan-kawan aku masuk majalah, jadi model busana.
Dan suka jugak tengok rancangan realiti America's Next Top Model tuh.


Wawa & Angah dalam majalah Anis (copy from Hafiz - tunang Angah)

Tapi sungguh, tak pernah terbayang aku untuk berada di tempat mereka.

Tiba-tiba, suatu hari tu maksu aku offer aku untuk di-mekapkan...
Erk. Aku ok jelah... Kesian pula kat dia nak cari model lain nanti tak pasal-pasal kena bayar.
Baik jelah ambil anak buah ipar dia yang tak berapa nak lawa ni kan... Huhu...
Tu pun sebab mata aku je. Kalau sebab mata i tak besyaaa, opkos lah dia tak mau ambil kan... Hehehe...

Hari dijanjikan pun tiba. Maka tercatuklah, aku dan Ipah dirumah diorang.
Dan kami pun dimekapkan berjemaah...
Sangat sweet sebab ada geng! Hahaha..

Kemudian Anas (sepupu merangkap adik beradik sesusu) pun join jugak.
Lagi-lagi dia memang nak jadi model dan nak hantar portfolio untuk jadi model.
Kalau ada rezeki dia, adalah...

Now, cekidot gambar-gambar Malaysia's Next Top Model kitorang... Ngeee...

Malu ah ding dong! :P


Habis je mekap, terus posing bangang camni... Hahaha

Cunn la pulak! (perasan!)

Say 'uuuu'





Penat wehhh jadi model!
Serius rasanya lepas ni tak mahu dah.
Ipah sukalah sebab dia memang selalu berangan jadi model.
Aku ni tak pernah termimpi nak jadi model.
Sakit segala macam pinggang... 
Dahlah tak berapa nak chantekkk punya posing... Sabo jela~

Apa pun, semua tu pengalaman kan.. Kalau tak cuba, tak tau macam mana rasanya jadi model.. Hik hik hik..
So lepas ni kalau tengok America's Next Top Model, tak boleh dahlah nak kutuk-kutuk diorang dah sebab dah tau susah woihhh nak pose


Credit to:
ER Touch (Eva Rosniza) 
Memoribeku Fotografi (Asyaari Hamim)


4 bicara tanpa suara:

airina berkata...

firaaaaaaaaaa,
Awesome!!! Cute but the last pix tu, mukamu nampak so bulat *jangan marah ye*

Babe, tak sangka tau yang malu2 ni boleh pose depan kamera :P

W x Y berkata...

@airina hehe.. xmrah pn la.. muka aku kn mmg bulat ;)
haha.. aku pose pn sbb diajar. klu tak ajr aku pun xtau nk pose camne, 2pun sbnanya kaku gilerrr... hehe

n thx! :)

nunui Joe berkata...

ada bakat! :D

MissF berkata...

@nunui Joe ish, takdelah.. kelakar je tgk... haha

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan

Sila beri komen yang bermanfaat kepada manusia sejagat, agama, bangsa & negara :)

Ikut via FB