Peringatan Hari Ini

Sabda Rasulullah SAW "Di antara baiknya Islam seseorang, ialah MENINGGALKAN apa yang TIDAK BERMANFAAT baginya"

[12 November 2011]

Jumaat, 27 April 2012

Kelu


Rasa macam lama sangat tak update blog. Bizi dengan duniawi (ayat cop SIRIM). Ni pun terbangang-bangang seketika tengok blog pun dah nak sedarah sedaging dengan bukuwajah, habis diubah semua. Terkulat-kulat gak tadi ni nak cari butang 'pos baru'.

Minggu ni, macam-macam perkara yang terjadi. Banyak sangat! Sampai kelu untuk diceritakan dalam ni.
Ada gembira, sedih, takut, terkejut, berdebar, ketawa berdekah-dekah, sakit hati, tak percaya, senyum sokmo, dan macam-macam lagilah! Complete! Semua perasaan tu datang dalam tempoh 7 hari ni. Sweet kan? Kau hado?

Tapi pengajaran paaaling berharga yang dapat aku kongsi hari ni; kalau kita rasa hidup kita susah, cubalah buka mata, buka hati, cari kawan baru, insyaallah kita akan dapati ada manusia lebih susah daripada kita :'( dan 'curi'lah sedikit ketabahan dia... 
Kisah yang Ija ceritakan tengah hari tadi buat aku hampir menitiskan airmata... 


gambar tiada motif
Kepada yang sudah selamat & bakal mendirikan rumah tangga, bakallahu lakuma, wa baroka 'alaikuma, wa jama'a baina kuma fil khair aku ucapkan. Moga Allah pelihara rumah tangga yang dibina itu dengan mawaddah wa rahmah.

Stress buat cheongsam dalam tempoh 4 hari ni masih belum hilang... nampak simple je tapi tak sangka complicated kemain -__-" tapi nasib baik mampu melakukan perkara yang tak pernah dilakukan dengan jayanya (jayalah sangat~) 

p/s: yang penting, biar apa pun perasaan yang melanda, harus tenangkan diri dengan berpesta bersama buku di Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2012! Yeayyyyy! 

1 bicara tanpa suara:

alhariesz berkata...

jika kita mahu menjejaki syurga, carilah sahabat yang turut mencintai syurga. insyaAllah

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan

Sila beri komen yang bermanfaat kepada manusia sejagat, agama, bangsa & negara :)

Ikut via FB