Peringatan Hari Ini

Sabda Rasulullah SAW "Di antara baiknya Islam seseorang, ialah MENINGGALKAN apa yang TIDAK BERMANFAAT baginya"

[12 November 2011]

Sabtu, 20 Mei 2017

It's OK


Bila kau minta maaf kat orang & kau sedar orang tu takkan maafkan kau, kau serahkan ajelah dia pada Allah.. 
Lagipun maaf yang kau pinta tu asalnya kesalahan tu bukan dari kau tapi dia. Cuma itulah, manusia hanya melihat kekejaman kita saja, kekejaman dia pada kita mana dia nak nampak.
Menci i.. Mencik! Mencik! Haha
Tapi takpe.. kita didiklah hati untuk maafkan kesalahan semua orang, bukan sebab nak orang nampak kita suci atau baik tapi untuk mendapat kedamaian dihati & untuk Allah redha pada kita :)

Tak semua orang yang aku maafkan aku akan tegur orang tu semula. Tak. Cukuplah aku tau aku dah maafkan setiap kesalahan orang. Macam lagu Aku Maafkan Kamu by Malique & Jamal Abdillah tula.. 

Aku maafkan kamu,
Tak perlu kita bertemu cukup kau tahu
Yang aku maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku..

Lagu ni memang mewakili suara hati aku sungguh :) Maka ketahuilah yang aku dah maafkan korang semua. Carilah pasal dengan aku berkali² pun aku akan maafkan juga tapi bila sikap aku berubah jangan salahkan aku pulak ye 😝

Daa.. Salam 7 hari menuju ramadan kareem :)

0 bicara tanpa suara:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan

Sila beri komen yang bermanfaat kepada manusia sejagat, agama, bangsa & negara :)

Ikut via FB