Peringatan Hari Ini

Sabda Rasulullah SAW "Di antara baiknya Islam seseorang, ialah MENINGGALKAN apa yang TIDAK BERMANFAAT baginya"

[12 November 2011]

Isnin, 27 Jun 2016

Ajar



Beberapa tahun ini.. sungguh, Tuhan sedang mengajar aku erti kesendirian.
Apa yang terbelenggu didalam hati tidak pandai lagi untuk aku khabarkan pada orang seperti suatu ketika dahulu.
Banyak waktunya aku hanya berkomunikasi dengan hati sendiri. 

Berbalah. 

Berdebat.

Bertanya.

Menjawab.

Bergaduh.

Berdoa.

Merayu.

Merintih.

Hingga berperang dengan perasaan sendiri pun pernah. Banyak kali! 

الله...

Tetapkanlah imanku.

Dan kini aku tertanya bagaimana jika suatu hari nanti Tuhan hadirkan seseorang padaku yang sudi mendengar keluh-kesahku (ada kerrr??), adakah aku akan pandai meluah atau terus menjadi pemendam? Parok laaaa.. 😅😜


2 bicara tanpa suara:

airina berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Fira hilwa berkata...

Kan rina aku pun tak rasa aku akan jadi manusia peluah perasaan sbb luahlah mcm mana pun tetap org tak faham apa yg sebenar²nya yg ada dlm hati kita..

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan

Sila beri komen yang bermanfaat kepada manusia sejagat, agama, bangsa & negara :)

Ikut via FB