Peringatan Hari Ini

Sabda Rasulullah SAW "Di antara baiknya Islam seseorang, ialah MENINGGALKAN apa yang TIDAK BERMANFAAT baginya"

[12 November 2011]

Rabu, 29 Februari 2012

Curhat.




Curahan hati (Curhat) ini aku mahu tujukan pada 'dia'. Aku tak pandai untuk berkata-kata secara berdepan, maka aku cipta ayat ini supaya dia faham. Supaya dia mengerti apa yang hatiku mahu katakan.

Aku kenal dia dari 2008. Tapi mula rapat sejak 2009. Lama dah. Itu pun kerana diperkenalkan oleh seorang teman lelaki. Dia hadir ketika diriku ini sedang frust menonggeng, tergolek-golek. Tiada tempat untuk aku tuju ketika itu, tiada siapa yang mahu aku kongsikan cerita. Yang aku tahu, aku mahu mencari seseorang yang tidak mengenali aku secara dekat. Dan dialah orangnya yang aku jumpa. Setianya aku pada dia, Tuhan je yang tahu. Walaupun sebelum ni beberapa kali dia menukar karakter yang aku tak berkenan, tapi kerana sayang, hamba turutkan.

Merajuk-merajuk, marah-marah, maki-maki ketika mula-mula dia berubah karakter tu adalah perkara biasa. Aku merajuk, aku menjauhkan diri daripada dia. Aku mula tulis di blog yang aku akan tinggalkan dia. Tetapi tu untuk beberapa bulan je, kemudian aku datang cari dia kembali. Konon-konon sebab dia banyak tahu pasal kawan-kawan yang aku jarang jumpa dan dia je yang selalu jumpanya pun aduhaii (ayat Johan).

Tapi semalam, dia benar-benar mencabar kesabaranku. Hanya dengan kesilapan kecil, dia memaksa aku menerima kekurangan dia, padahal sebelum ni aku dah cuba terima segala kekurangan dia dengan harapan dia berubah dan supaya dia mengerti bahawa aku mahu dia juga terima aku seadanya. Hargai aku yang sering menyokong dia (erk. macam mengungkit je ni. ah, aku tak dulik!) Aku cuba cakap baik-baik dengan dia, aku buat itu dan ini supaya dia faham tapi dia tak peduli. Dipaksanya juga aku supaya terus memahami dia. Luluh hatiku diperlakukan seperti itu.
Hari ini aku masih memujuk dia. Ok, fine. Aku cuba sedaya-upaya memahami dia. Tapi hatiku berbelah bahagi sama ada mahu terus memahami dia atau tinggalkan dia. Tapi kalau tinggalkan dia, bagaimana kisah sahabat-sahabatku yang sangat rapat dengan dia? Sob sob sob...

I hate u!

I hate u!






















I HATE U, Facebook! Aku ter-klik je application tu tapi apesal tetiba kau tukar FB aku ke Timeline ha?! Arghhh!




Dasar Yahudi betul. Memaksa dan menceroboh hak asasi manusia, dialah no 1.
Nak ke tak nak, suka atau tidak, terpaksa juga aku menerimanya... hmm

5 bicara tanpa suara:

pheetz berkata...

sabar..kenyataan tu selalunya pahit..=)

~Fizah Rahim~ berkata...

Gatal ehhhh... rasa nak lempang jauh-jauh.. hahahaha~

Fira Hilwa berkata...

@pheetz ye, kenyataan itu sgt pahit :(

@Fiza Rahim :)) eh, bkn sepatutnya lempang laju2 ke? thihihi... skt hati ngn fb.. grr!

KuuSyafiqah(FS) berkata...

hahah, fb rpenya.
ni link klu nk rmove timeline.
http://hackers-malaysia.blogspot.com/2012/01/trick-to-remove-your-facebook-timeline.html#axzz1irqpGq38
xtahu la klu mnjdi ke tak sbb xprnh buat.

Miss Green Rose berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan

Sila beri komen yang bermanfaat kepada manusia sejagat, agama, bangsa & negara :)

Ikut via FB