Peringatan Hari Ini

Sabda Rasulullah SAW "Di antara baiknya Islam seseorang, ialah MENINGGALKAN apa yang TIDAK BERMANFAAT baginya"

[12 November 2011]

Sabtu, 31 Mac 2012

Paras rupa.



"Yang kau sedih ni kenapa? Kena kacau dengan lelaki pun sedih kemain." Tegur dia, seperti jengkel dengan sikap aku.


Aku tak membalas, kesedihan berterusan.. tak suka betullah bila kena ngurat dengan lelaki yang tak dikenali (kalau dikenali ok la sebab dia mesti bergurau... ngaa) atau ada yang mahu berkenalan. Dah memang tak pandai untuk menerima orang yang hati ni tak boleh terima. Nak buat cemana?


"I tell you 'ya.. kalau ada orang lelaki pandang, mengurat, tegur, dan senyum pada kau sampai ke telinga, itu maknanya kau ada rupa, kau cantik. Kalau kau takde rupa, takde orang pandang, orang nak ngorat pun belum tentu, memuja apatah lagi," dia menerangkan.


Aku menjeling. Meluat dengan kenyataan yang terlahir dari bibir dia, "payahlah kalau orang nak pandang sebab ada rupa je... what the? Ingat rupa segala-galanya ke?"


"Hah, lain kali letaklah lagi gambar cun-cun dalam FB tu!" suara dia mula meninggi.


Ok, sweet... gambar dalam FB pula yang harus dipersalahkan.. -__-" bukan aku letak gambar seksi, dedah aurat sana sini, dan posing maut pun.. itu pun, dua-tiga album je publish yang lain di khas kan untuk kawan perempuan & saudara-mara je.. haila.. sabar jelah~







Suka sangat tengok muka ada rupa yang cantik kan? Nah! Sila tatap gambar ni sampai muntah!


p/s: tak faham kenapa perlu ada blogger perempuan yang memakai tudung boleh membuat entri berbentuk lucah dalam blog dia. Motif? Kalau nak kejar glemer banyak lagi cara yang lebih santun. Benda-benda ni sampai mati nanti orang akan baca, tahu? << sekadar teguran.

1 bicara tanpa suara:

Zhaf Onez berkata...

comelnya la.....
kudah tu..huhu ;p
btw..nice your post..
;;)

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan

Sila beri komen yang bermanfaat kepada manusia sejagat, agama, bangsa & negara :)

Ikut via FB