Peringatan Hari Ini

Sabda Rasulullah SAW "Di antara baiknya Islam seseorang, ialah MENINGGALKAN apa yang TIDAK BERMANFAAT baginya"

[12 November 2011]

Jumaat, 1 Jun 2012

Rasa Hati



Dalam kepala otak aku ni ada macam-macam perkara yang sedang bermain-main, berlari-lari & mungkin juga sedang berjoget-joget sampai aku sendiri rasa nak gila. Huwaaarghh! Jangan jadi gila, please!


Bila otak tengah masuk air macam ni, kisah pasal ke Melaka tempoh hari pun aku dah lupa. Huhu.. tapi takpelah, nanti dah ingat & ada masa lapang, aku cerita k.


sumber: Hlovate
Setelah seminggu bercuti, Selasa lepas aku kembali lagi ke tempat belajar itu. Sungguh! Rindu untuk menuntut ilmu itu masih menebal. Lagi-lagi bila minggu ni aku belajar buat baju Melayu! Yeayyy! Dari dulu teringin nak belajar, bila dapat peluang, bodohlah kalau aku menolak, kan... ^_~ 


Tapi... suasana dah tak sama sebab Tika dah takde.


Dulu, masa dia ada, aku selalu bersaing dengan dia untuk siapkan tugasan. Dialah jadi kaunter pertanyaan aku & mangsa untuk menyalahkan kalau ada kesilapan (eh, tapi rasanya aku tak pernah kot salahkan dia.. hihi). Jadi, bila kembali ke tempat yang sama tanpa orang yang menjadi tempat bergantung, aku rasa janggal. Rasa keseorangan walaupun Syam, Ija dan Nur masih ada dengan aku. Cumanya tugasan mereka tak sama denganku membuatkan aku betul-betul tak berapa semangat nak siapkan tugasan. Syukur juga ada Din. Dia sorang jelah yang sama dengan aku. Maka dia menjadi kaunter pertanyaan aku, dan dia juga menjadi tempat untuk aku marahkan kalau dia salah ajar. Hahaha... Sorry, Din! 

Kat kelas aku tak rasa apa-apa sangat tapi bila balik hostel, haaa yang tu yang boleh buat air mata mengalir tanpa mampu dikawal tu. Macam malam Rabu itulah. Masa dok sorang-sorang kata atas katil tu. Syam ke ruang makan, melayan budak-budak lain buat kerja. Ija memang tak tidur sana, ulang-alik. Nur dah tak join tidur dengan kitorang dah sebab dia dah join budak-budak kat dalam tu & jadi peneman setia pada Atul yang tak ramai kawan tu. Jadi sangat kejamlah kalau aku nak dia tidur dengan aku sedangkan dia stay sana dari Isnin sampai Jumaat, manakala aku pula dari Isnin - Khamis, kadang-kadang ikut suka datang kelas hari Selasa dan Nur pula sorang-sorang. Jadi bila dia ada Atul ni aku rasa oklah tu dia ada kawan dan sangat tak patutlah aku suruh dia tinggalkan Atul dan temankan aku tidur di bilik sebelah tu. Tak patut.. tak patut... Kena ada perasaan bertimbang-rasalah sikit kan! 


Bila Syam ke ruang makan tu, aku yang konon-kononnya dah biasa sorang-sorang ni pula rupanya sedang belajar menipu diri sendiri... Dah lama takde perasaan macam ni, tiba-tiba perasaan tu datang buatkan ingatan aku kembali pulih yang mana rupanya tahun 2010 dulu pun aku pernah rasa macam ni ketika menetap di rumah sewa. Huhu. Perasaannya tak mampu untukku gambarkan. Tapi bak kata Ija, mungkin sebab aku rasa sangat sunyi, tu yang perasaan rindu tu datang mebuak-buak hingga mengalir airmata tu. Aduhaii... kalau orang baca status bukuwajah aku tu mesti ramai yang ingat aku baru putus cinta. Bukan putus cintalah! Tapi rindukan sahabat yang jauh di seberang laut sana! Huwaa!!


Tu yang awal-awal lagi aku dah warning Syam, aku cakap aku sebenarnya tak boleh tinggal sorang-sorang. Kalau sorang-sorang fikiran aku akan teringat perkara-perkara yang mampu mengalirkan airmata. Tak kisahlah tu airmata sedih ke, gembira ke, terharu ke, waima rindu sekalipun! Ianya akan tetap mengalir walau berkali-kali aku cuba menahannya dan cuba pura-pura bahagia. Bahagialah sangat bila dok sorang-sorang gitu kan... Ni balik rumah, perasaan stabil lah sikit sebab ada famili, ada Ujai yang mulut bising tu. Hehe. 


Minggu depan & minggu seterusnya entah macam-mana. Malas untuk ku bayangkan. Doakan ajelah yang baik-baik untuk aku. Ada yang cadangkan supaya aku berhenti lepas buat baju Melayu. Tapi sangat sayang sebab tinggal lagi 1 bulan 13 hari je untuk tamatkan kursus ni. Sangat rugi kalau berhenti sekarang! Maka, harus jadi kental untuk beberapa minggu ni! Moga aku kuat! Chayok chayok! ^^



0 bicara tanpa suara:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan

Sila beri komen yang bermanfaat kepada manusia sejagat, agama, bangsa & negara :)

Ikut via FB