Peringatan Hari Ini

Sabda Rasulullah SAW "Di antara baiknya Islam seseorang, ialah MENINGGALKAN apa yang TIDAK BERMANFAAT baginya"

[12 November 2011]

Jumaat, 5 Februari 2010

Minggu yang meletihkan~~~

Fuh! Photobucket Lega bila apa yang menyerabutkan kepala otak aku ni dah separuh setel.
Tadi masa taklimat, berkenalan dengan Kak Nelly. Dia duduk sebelah aku. Nasib baik tanya umur, ingatkan sebaya Kak Ida @ sebaya Tika (tua setahun daripada aku) rupanya tua tiga tahun. Saja tanya dia dapat buat praktikal kat mana? Dia tunjuk alamat.
'The Curve'. Aku mula nak marah dengan pihak pengurusan. Betullah, sakit gila hati aku ni. Aritu aku call dia cakap kalau sekitar Lembah Klang, ada tiga tempat je. Rawang, Shah Alam, dan Pandan Indah. Aku tanya sekitar OU, TTDI, xde ke? Mati-mati dia cakap xde. Tapi The Curve tu kat celah mana lak? Bkn area-area situ ke? 
Mula-mula, aku decide Rawang. Tapi last-last minit aku tukar Shah Alam. Bila call, dia cakap aku tak boleh pergi Shah Alam. Aku kena Rawang gak. Memang serabut kot kepala otak aku. Dahlah time tu call, time-time tu gak nak jawapan. Macam mendesak lak, pehal? Pastu Kak Ida suruh aku try minta tukar balik, mintak kat The Curve. Ah, malaslah! Kang xpasal-pasal bukan diorang yang menyampah ngn aku tp aku yang menyampah dgn diorang. Buat kerja xde pernahnya nak betul. Kalau buat panggilan pun, nak tak nak je layan. Huh! Tadi dalam dua orang yang aku kontek, sorang je yang aku kenal depan-depan. Yang lagi sorang nasib kau lah aku xkenal. Tapi paling nak tengok mamat kerek semalam tu. Hee geram tol~ *Tapi tadi semua mamat hensem-hensem kerja situ, lagi hensem daripada ustaz kat MTMZA aritu..hahaha* gatal~
Teringat kata-kata dia kt hujung talian,

En A : Awak ni kira bertuah tau last-last minit pun kami nak folow up lagi. Kalau orang lain xdenya...

Serius! Memang kerek gila! Rasa macam nak marah time tu pun ada gak. Tapi takpelah, aku diamkan je. Tapi adalah benda yang xpatut aku buat kt dia..adeii (pembalasan dendam yang tak dirancang..haha). Rasanya hari ni, dia kenal kot aku yang mana 1, cuma aku je yang xkenal dia.

Semalam lagi gila. Aku mintak cuti half day. Kol9 aku bangun dan siap-siap nak pergi KL untuk buka akaun (jauhnya buka akaun...macamla kat sini xde bank tu..huhu). Then, baru teringat yang kad pengenalan aku ada pada Kakak. Dengan terpaksanya aku ajak Aidz gi ofis Kakak kat Kelana Jaya semata-mata nak amek kad pengenalan tu. Hampir sejam gakla perjalanan dengan hanya merempit Photobucket
Dah tu, gi bank, buka akaun. Kat sini pun ada sikit masalah *abaikan*. Kemudian bergegas ke Jalan TAR sebab ada hal lain. Memang betul-betul penat! Penat kat otak, penat kat fizikal. Penatnya!!!!!! Petang masuk kerja. Masa ni dah tak penat sebab otak aku takde pada kerja. Melayang entah ke mana-mana. Balik rumah, mandi, solat & tidur sehingga azan maghrib berkumandang. Puas hati!

Dan sekarang ni, hal rumah sewa belum selesai. Takpelah, ada hikmah kot nanti aku duduk serumah dengan budak-budak nursing. Dan mungkin dalam tempoh pertengahan Februari - Ogos aku dah jarang online. Mesti aku rindukan budak-budak Ghimo yang rajin komen FB aku, mesti aku rindu nak gelak ketawa dalam alam cyber ni lagi Photobucket

Dan moga jumpa lagi...doakan yang terbaik untuk aku ye. Sayang korang Photobucket

2 bicara tanpa suara:

dian berkata...

hye

Fira hilwa berkata...

hai, dian ;)

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan

Sila beri komen yang bermanfaat kepada manusia sejagat, agama, bangsa & negara :)

Ikut via FB