Peringatan Hari Ini

Sabda Rasulullah SAW "Di antara baiknya Islam seseorang, ialah MENINGGALKAN apa yang TIDAK BERMANFAAT baginya"

[12 November 2011]

Selasa, 16 November 2010

Aku yang KhiLaf~

Salam AidilAdha untuk semua orang muslim yang beriman.
Terharu kejap dengar takbir raya tadi...
Esok ada lagi, lusa ada lagi takbir. Itu yang buat aku suka dengan Aidiladha berbanding Aidilfitri :)
Ok mari kita menuju ke topik sebenar... 




Dulu aku tak ramai kawan lelaki.
Sekarang pun tak ramai, cuma bertambah je kot...
Tapi kadang-kadang aku sering lupa, sering khilaf yang kawan-kawan lelaki tak akan pernah sama dengan kawan-kawan perempuan!
Tapi, itulah yang aku layan diorang... Sama je.. Melainkan dengan perempuan boleh sentuh, dengan lelaki, memang aku HARAMkan untuk sentuh aku, beranilah sentuh walaupun sekelumit, tanggung akibatnya!

Sebenarnya tahu pemikiran lelaki takkan sama dengan perempuan..
Kadang-kadang aku cakap lain. Maksud lain. Tapi diorang fikir lain sampai tergamam untuk aku menerangkan.
Mungkin sebab dengan adik beradik lelaki pun aku jenis straight je kalau bercakap, bercerita hal-hal perempuan, jadi aku anggap kawan-kawan camtu, pastu senang-senang je nak cop kita ni suka cakap lucah la, apa la.. Apakah? Padahal niat takde pun sampai ke situ.
Jadi dari situ aku dah rasa berdosa teramat. Betapa khilafnya diri seorang aku ni...
Dan harus mengaku pemikiran lelaki dan perempuan memang tak sama...
Moga Allah sentiasa bersamaku...


p/s: untuk kawan-kawan lelaki yang baca posting ni, jangan salah anggap. Ni memang 1 fakta, nafsu lelaki ada 1, perempuan ada 9. So dat's y lah kenapa pemikiran korang macam tu dan pemikiran aku macam ni. Kita tak sama.. Tak akan pernah... Cuma berpada-padalah supaya aku tidak ragu-ragu untuk berbicara dengan kalian...

1 bicara tanpa suara:

airina berkata...

Oh, apakah?
Maksudmu wahai fira???
jeng jeng jeng

Ps: Salam Aidiladha yang terlewat :D

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan

Sila beri komen yang bermanfaat kepada manusia sejagat, agama, bangsa & negara :)

Ikut via FB