Peringatan Hari Ini

Sabda Rasulullah SAW "Di antara baiknya Islam seseorang, ialah MENINGGALKAN apa yang TIDAK BERMANFAAT baginya"

[12 November 2011]

Sabtu, 3 April 2010

i can't control my emotion T_T

TEArs Pictures, Images and Photos

Lately ni emosi aku memang tak stabil.
Aku tak tahu kenapa aku harus berkisah kat sini...maybe sebab aku rasa Kak Ida je kot yang baca blog aku ni & Kak Wan lak baca sekali sekala. Dan sahabat-sahabat lain pun semua busy untuk baca blog ni. Takpelah, rasa macam privacy sikit ;) huhu. 

Sebenarnya nak komen pasal novel Jaja & Din sebab sekarang ni tengah menghabiskan novel Versus by Hlovate. Takut pula hilang semua ingatan aku pasal Jaja & Din dan diganti watak AO & Ed'Sassin lak kang..hoho..tapi.. emosi pula tak mengizinkan untuk aku mengomen~

Masuk hari ni, dah dua hari berturut-turut aku balik kerja dengan diiringi airmata. Tak tahulah kenapa. Mungkin sebab penat terlampau.. Mungkin sebab tiba-tiba rasa macam semua orang tak faham aku, semuanya nak aku je yang faham situasi diorang.. Mungkin sebab rasa dosa makin lama makin menimbun, bukan makin berkurang..hmm. Tapi mungkin juga aku harus mengalirkan airmata. Mungkin!

Dari bulan Januari 2010 airmataku tak keluar. Agaknya dia pun merajuk nak keluar sebab aku dah buat azam tak mahu menangis sepanjang tahun ni. Aku nak gembira je. Gembira sehingga MEMAKSA diri untuk gembira <- perit kan bunyinya? huhu

Bila dah menangis ni, terjumpa pula satu fakta;

Sabtu (27/2/2010), para ilmuwan baru-baru ini menemukan air mata emosional sebenarnya mengandungi lebih banyak protein dan hormon-hormon tertentu yang berkaitan dengan emosi daripada air mata yang umumnya membasahi mata.

Ya! Airmataku yang mengalir adalah airmata emosi. Emosi keterlaluan. Sehingga apabila ada perkara yang aku tak suka berlaku, aku selalu nasihatkan diri; " Sabar, Ya. Sabar... Sabar je selagi mampu!" Iya, memang...memang aku bersabar. Mampu bertahan dengan sabar, tapi tak mampu bersabar tanpa mengalirkan airmata. Bila sabar dah dihujung-hujung, masih aku pesankan diri dengan kata-kata itu, namun makin pesan, makin airmata rasa seperti mahu berhambur keluar. Sabar tapi menangis tersedu-sedu... Aduhaiii.. Kenapalah dengan diri aku ni? Benda kecik je tapi menangis macam baru je kematian somebody..

Ushio Tears Pictures, Images and Photos 
macam nilah aku menangis dalam dua hari ni. cuma bezanya, menangis sendirian~
Menangis sendiri, kemudian terpujuk dengan sendiri.
Alahai diri.
Cukup-cukuplah sedih tu, orang lain pun sedih jugak tapi takdelah over acting macam kau.
Aku dah try tak mahu nangis tapi tak tahulah entah perasaan apa yang datang bersesak-sesak dalam otak. Kata-kata yang terhambur juga mampu membingitkan telinga hingga hati menjadi sakit teramat! 
 with anak Kak Wan; Nurul Amirah Adliyyah

motif gambar: 
                      fokus pada mata yang bengkak sebab menangis semalam ;P 
Untuk pengetahuan semua, mulai Isnin (5 April) hingga Khamis (8 April) aku takde di sekitar KL & Selangor. Aku mahu membawa diri... Mungkin proses 'islah' diri kut ;) Tapi tak tahu kenapa rasa macam tak best, rasa macam tak mahu pergi mana-mana. Rasa seperti mahu berkurung aje didalam bilik hingga perasaan emosional ni reda... *sigh*

2 bicara tanpa suara:

yakuza merah berkata...

ko napa dok buang air mata
murah benor air mata tu
simpan wei
jgn sampai 1 hari
owg x hargai dah air mata ko..
kene simpan
tuk simpanan hari tua

Fira hilwa berkata...

mana pulak aku murah airmata..
aku xnangis depan org la, cuma sjak 2,3 menjak ni je..tahla, mcm2 jadi. benci betul! 2yg blk kje je, msk blik air, mnangisla dlm tu lama2..huu

dh tua nti aku xmo nangis dh, aku nk hepi jek ;)

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan

Sila beri komen yang bermanfaat kepada manusia sejagat, agama, bangsa & negara :)

Ikut via FB