Peringatan Hari Ini

Sabda Rasulullah SAW "Di antara baiknya Islam seseorang, ialah MENINGGALKAN apa yang TIDAK BERMANFAAT baginya"

[12 November 2011]

Ahad, 11 Julai 2010

Ehhh?

Konon...kononnya bola dah tamat..dah tak mahu bercakap tentang bola. Kononnya lah! Tapi hari ni nak buat cerita pasal bola gak...huahuahua

Semalam konon-konon *ok, ayat 'konon' memang akan menjadi femes dalam entri ni*, tak mahu tengok bola. Tak mahu tengok perlawanan antara Germany dan Uruguay sebab kononnya lagi dah patah hati pasal kekalahan Germany tempoh hari membuatkan aku kena kutuk kaw-kaw punyerr dengan fans Spain *menci!!!!* tapi pagi tadi, pukul 2.51 pagi aku terjaga dari tidur sebab TERdengar bunyi-bunyian vuvuzela. Okeh, pejam mata balik, jangan tengok perlawanan! Mesti Germany kalah sebab Uruguay pun kental kot... Tapi bunyi-bunyian vuvuzela terus mengacau. Arghhhh! Terus bangun, capai tudung <- wajib tutup aurat ye ketika berhadapan dengan abang ipar..ngee. Keluar bilik perlahan-lahan supaya Adib, Anas & maybe abang iparku tak terkejut dengan kehadiranku...ekeke. Keluar-keluar tengok hanya ada Adib dan Anas. Menala pandangan ke televisyen. Erk, dah 1 - 1? Waaaa...gilak Germany bakal kalah!

Aku: "Sape golkan untuk Jerman?"
Adib: "Mueller"

Mueller memang terer! Kalau dia ada masa game Spain tu, mesti Spain kalah. Huh!


Aku: "Eh, mana Neuer?"
Adib: "Takde...Klose, Podolski dengan Lahm pun takde. Schweinsteiger jadi kapten"

Aiyakkkk...kalah ke ni? Aduhaiii..Tiba-tiba jadi macam sedih. Rasa macam tak mahu tengok. Tak lama tu abang ipar aku keluar bilik, sama-sama join tengok bola.


Abang ipar: "Klose takde kan?"
Adib: "A'ah"
Abang ipar: "Dia sakit tulang belakang"
Adib: "O yeke?"
Abang ipar: "Podolski selesema"


Sian BF angkat aku sakit. Tapi nasib baik kamera ada tunjuk muka dia...ngeee *gatal kau dengan laki orang ek* Separuh masa pertama tamat dengan mata terikat 1 - 1. Uruguay main memang superb, salute ah! Tak macam Spain main hari tu, nak gelecek bola pun terkial-kial. Memang betul-betul nasib je ah diorang dapat masuk final x(


Separuh masa kedua, Uruguay golkan gol ke-2. Huuuu.. Tashuke! Stress giller tengok. Nasib baik je abang ipar aku ada, kalau tak memang dah meraung-raung dah kat situ <- gilak minah ni. Tengok bola emo memang tak boleh blah..Ggggrrrrr. Entah minit ke berapa tapi masa tu dah terikat 2 - 2, aku masuk bilik. Tak mahu tengok. Biarlah Paul the octopus nak cakap Germany dapat meraih tempat ke-3 tapi aku tetap tak percaya. Dengan langkah longlai aku melangkah masuk bilik. Tidur lebih baik daripada menyaksikan pasukan kegemaran kalah buat kali ke-2. Huuu


Dalam tidur, mimpi Germany menang. Bukan 3 - 2, bukan 4 - 2 tapi 6 - 3...wakakaka -_-' *lainkali rasanya tak mahu dah obses dengan bola, betul-betul dah kena virus bola..hukhuk*
Pagi-pagi bangun tidur orang pertama yang aku cari; Adib. Aku kejut dia tidur, masa tu mata dia memang bengkak giller sebab tak tidur.


Aku: "Sape menang?"
Adib: "haaa..." dia buka mata dan pejamkan balik.

Aku tarik-tarik tangan dia, masa tu tangan je terjulur keluar dari langsir bilik kebetulan dia memang tidur kat ruang tamu, dekat pulak dengan pintu bilik, malas nak pakai tudung sebenarnya. "Sape menang?"

Adib: "Jerman, Jerman.." mata tertutup. Memang dah tak mampu nak buka mata dah kot mamat nih.
Aku: "Berapa?"
Adib: "3 - 2" ohh bukan 6 - 3 ek...huhu


Tapi..yeeeeehaaaaaaaaaa...Itu yang aku nak dengar! Hahahah. Kan betul aku cakap, Jerman tak mainnyer SATU gol macam Spain & Serbia, paling-paling pun dia mesti nak DUA gol and above punyaaaa. Kalau rasa-rasa tak boleh dapat lebih daripada tu, baik tak payah gol langsung kan? *pandai betul aku buat kenyataan camni...pandainyeeerrrr dia! Padahal Jerman takde cakap apa-apa pun..hikhik*


bermain dalam hujan lebat

Germany vs Australia : 4 - 0
Germany vs England : 4 - 2 (tapi still direkod sebagai 4 -1)
Germany vs Argentina : 4 - 0
Germany vs Uruguay : 3 - 2

Kekalahan;
Germany vs Sebia : 0 - 1
Germany vs Spain : 0 -1

TERBAEKKKKKKKKKKKKKKK! ^_^

p/s: malam ni mahu Belanda menang sebab ada Robin Van Persie dan Wesley Sneijder. Lagi satu sebab aku menci sama itu fans Spain yang berlagak! huh!

2 bicara tanpa suara:

airina berkata...

cita2 hang xtercapai sebab belanda kalah huhuhu

Hilwa Klose berkata...

haha 2la psl :p
tp ok jek sbb pmain jerman dpt kasut emas <- award ni rmi pemain rebutkn..hik3

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan

Sila beri komen yang bermanfaat kepada manusia sejagat, agama, bangsa & negara :)

Ikut via FB