Peringatan Hari Ini

Sabda Rasulullah SAW "Di antara baiknya Islam seseorang, ialah MENINGGALKAN apa yang TIDAK BERMANFAAT baginya"

[12 November 2011]

Selasa, 5 April 2011

Malunyeeeeee

Kisah ini terjadi semalam.
Ya, semalam ya kawan-kawan.
Atau lebih tepat lagi awal pagi tadi perkara memalukan tu terjadi.

Ni semua sebab Moon dengan Zal yang minta aku update kat blog kisah sebenar, maka aku cuma memenuhi permintaan kawan-kawan.
Baik kan aku? Tak rugi barangsiapa yang berkawan dengan aku, pasti permintaan korang akan ditunaikan selagi ianya tidak memudaratkan diri dan AGAMA ku.. huh heee

Kisah bermula apabila Latif @ Tip post lagu kat wall dia untuk awek tersayang.
Dan post itu muncul di halaman utama bukuwajah gue, bukan lho. Makanya, gue yang nampak.
Mula-mula aku memang nak komen tapi tak jadi takut kacau daunlah pula sebab lagu tu ditujukan khas buat awek terchenta.

Tiba-tiba je aku nampak Moon LIKE post tu,
jadi aku tegurlah.
Maka terjadilah dialog ini


Klik (better new tab) untuk nampak lebih jelas, kalau tak jelas gak, sila guna kanta

Korang dah baca? Ya, aku malu ok!
Malu sangat2!Photobucket
Malu sebab dah rasa macam kurang ajar gilakkkk...
Aku kan penyantun.. huhu
Nasib baik mak dia sporting tapi malu tetap malu.
Yela, dah mak dia tegur macam tu, mestilah aku ingat kawan-kawan dia @ sepupu sepapat dia yang menegur.
Manalah nak tahu rupanya si ibu yang berkata begitu... Ish ish...

Malam semalam memang giat kena sakat dengan Zal & Moon.
Cam haremmmm Photobucket... Hahaha




Zal cakap aku ni antara orang-orang yang bertuah sebab bukan senang wohhh orang lain nak kena macam aku.. *Bertuahlah sangat~~~ -__-'*
Padahal malu tu Allah je yang tahu.

Pengajarannya, lain kali jangan komen apa-apa pun kat wall orang yang ibu dia ada bukuwajah juga.
Hahahaha.... Taklah, bukan yang tu, cuma lain kali kalau nak menyampuk harus berwaspada.
Skodeng dulu siapa pemberi komen, kalau tak kenal, janganlah pandai-pandai tegur... PhotobucketNgeee

Kalau dah malu, siapa yang susah? Awokkk jugak.. haihhhaiyak


Kata-kata hot mak dia; " tak tahu tak ape..kalau malu..jika terjumpa acik kat mane2,pakailah mask of zorro...hehehe..dun wori,acik sporting "

Terbaiklah, acik!Photobucket




6 bicara tanpa suara:

Browacana berkata...

Terbaik!! Hahaha.... aku pun malu kalo kene gitu... Takper... nanti jumpe buat senyum malu-malu jer...

Fira hilwa berkata...

@Pembawa_Wacana hahaha.. malu owhhh.. nak jumpa pn xbrani kottt..

Tanpa Nama berkata...

kalau aku pn aku reply cm ko fira...coz igtkn 'zie' tue sbaya kita...igt kn kwn tip...kui2....(hanna)

airina berkata...

hahaha terbaik! Terbaik dari ladang!
Aduh, fira. Aku boleh bayangkan bagaimana kih5 :P

BTW, nak share. Review aku dipilih antara 10 terbaik untuk Mac. Hadiahnya sebuah novel je. Kau pesan hari tu kalau menang hadiah utama kan? muahahaha so lom leh share lagi la hadiah kih5 Thanks fira sebab kemasinan jemari kau menaip dapat gak hadiah kecil tu! :))

Fira hilwa berkata...

@hanna itula psl... kalo la tip xbgtau 2 mak dia, msti aku xmalu gilakkk... kih3

@airina sila jgn bygkn... haha.. wahh, tahniah! ko pilih novel pe? bestnyaaa...

A.I berkata...

uii mak dia ayat sporting!
kalo umi aku...... ayat nak sutazah jek.
habis satu wall aku ken ceramah kalo umi aku online. adoi, adoi!

btw, aku pon penah malu kat fb, rasa nak offline setahun. tp lepas tuh konpem aku mati teros. wakakka.

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan

Sila beri komen yang bermanfaat kepada manusia sejagat, agama, bangsa & negara :)

Ikut via FB