Peringatan Hari Ini

Sabda Rasulullah SAW "Di antara baiknya Islam seseorang, ialah MENINGGALKAN apa yang TIDAK BERMANFAAT baginya"

[12 November 2011]

Sabtu, 14 Mei 2011

Jar Of Hearts - Christina Perri vs Maddi Jane


Semalam sepanjang hari layan Red.fm. Yup, kalau aku dah bosan layan stesyen radio Melayu yang asyik ulang-ulang lagu yang sama sampai 10x dalam masa sehari memang aku tak tahanlah nak dengar walaupun lagu tu memang ramai orang suka (termasuk aku) tapi kalau dah dengar ulang-ulang, bernanah gak telinga kan...

Then, keluar lagu ni.

Dari bulan lepas kottt jatuh chenta dengan melodi lagu ni tapi tak tahu siapa yang nyanyi sampailah Faiq letak kat bukuwajah dia lagu ni beberapa minggu yang lalu, baru tahu siapa yang nyanyi.
Memang layanlah kan...



Versi Christina Perri



Versi Maddi Jane



Jar Of Hearts Lyric

I know I can't take one more step towards you
'Cause all that's waiting is regret
And don't you know I'm not your ghost anymore?
You lost the love I loved the most

And I learned to live, half-alive
And now you want me one more time

And who do you think you are?
Runnin' 'round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart

You're gonna catch a cold
From the ice inside your soul
So don't come back for me
Who do you think you are?

I hear you're asking all around
If I am anywhere to be found
But I have grown too strong
To ever fall back in your arms

And I learned to live, half-alive
And now you want me one more time

And who do you think you are?
Runnin' 'round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart

You're gonna catch a cold
From the ice inside your soul
So don't come back for me
Who do you think you are?

Dear, it took so long just to feel alright
Remember how to put back the light in my eyes
I wish I had missed the first time that we kissed
Cause you broke all your promises

And now you're back
You don't get to get me back

And who do you think you are?
Runnin' 'round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart

You're gonna catch a cold
From the ice inside your soul
So don't come back for me
Don't come back at all

And who do you think you are?
Runnin' 'round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart

You're gonna catch a cold
From the ice inside your soul
Don't come back for me
Don't come back at all

Who do you think you are?

Who do you think you are?

Who do you think you are? 



So bagi aku, dua-dua versi aku suka.
Dua-dua suara mantoppp. Dua-dua best!
Yang paling penting lagu dia memang best ;)

Tapi kalau klip video aku lagi suka Maddi Jane.
Christina Perri punya video klip tak sesuai untuk tontonan umum.. ehehehe





Nota terselit nak menyelit:

Aku nak buat luahan perasaan pasal semalam!
Grrr... semalam blogspot buat hal.
Dah dua hari (semalam & kelmarin) blog buat hal.
Delete entri orang, wujudkan balik entri tu dan semua komen hilang.
Aku takpe lagilah sebab bukan ramai mana pun orang komen latest post aku tu (entri Paranoid) tapi orang yang ada ramai pengomen memang dorang lagi benganglah kan...
Elok je komen ada dalam ratus-ratus sekali satu pun takde.
Gila kejam blogspot neh.
Aku dengar diorang (owner blogspot) nak delete blogspot ni bila-bila masa je.
Ok, aku terima.
Sebelum ni macam tak boleh hidup je tanpa blogspot tapi bila berita camni sampai di pendengaran aku, aku rasa aku dah boleh terima kot...
So sekarang ni kena buat back up barulah...
Kalau betul blogspot akan di-delete one 'fine' day, aku yakin mesti ada punya syarikat lain yang akan buat blogspot baru.
Haihhh... dahlah Friendster hujung bulan ni nak tutup, blogspot pun nak tutup jugak. Maknanya pasni (lepas semua ini 'bungkus' especially blogspot) korang takkan nampak aku muncul di internet lagilah... ho yeahhh!!!

Dan lagi pasal entri Paranoid tu...

Heyy korang bajet aku buat kisah tu untuk tarik perhatian korang ke? 
Ingat aku ada niat untuk perhatian kaum Adam ke? Wat the Fake (WTF) ??!
Bajet kalau korang nasihat-nasihat aku, aku akan peluk cium korang ke?
Ingat aku akan give a damn punya thankful di atas keprihatinan korang?
Ingat aku akan nangis tersedu-sedan ke kat bahu korang?
Memang TAK la...

Cuma satu la aku nak bagitahu, if korang tak pernah berada di tempat aku, tak payah nak buat-buat yang korang ni betul-betul memahami la... Geli syialll aku tengok (pinjam ayat biru kat bukuwajah). 
Dah tu tak payahlah nak judge aku itu ini. Aku rasa kat post tu pun aku dah mention dah JANGAN SESUKA HATI JUDGE AKU... ada rupanya makhluk yang tak paham bahasa.
Lainkali kalau sedar diri tu KEPOCHI sangat, tak payah baca blog akulah, 
buat semak je...

Pffttt -__-"

sabo jela...

4 bicara tanpa suara:

A.I berkata...

lagu tuh memang best!
najwa latif punya version best gak...

btw, garang betol luahan hati...
blogspot sangat suck.
seb bek aku dah tak berapa rajin nak blogging lately kalo dop, stress la jugak kan. grr!

airina berkata...

Versi Najwa latif la
girl tu ada lenggok sendiri nyanyi lagu ni :D

pheww... gila kejam nota terselit hahaha5
"Wat the Fake (WTF)" - teringat aku selalu baca blog Aidid, dia suka tulis "Wadefak" ngee~~~

confirm ke blogspot pun nak close?dasyat!

Fira hilwa berkata...

@AISHA INANI lately ni mmg garang sbb hati skt sgt. klu tak luahkn, blh jd giller... hehehe

@airina dua2 sruh dgr versi najwa latif, ok, aku dh dgr. mmg sdap rs mcm mkn coklat cadbury... sedapppp~ hehe

yg psl blogspot 2 aku xsure la... kt grup blogger ni diorang ckp kemungkinan besar...
tp takpela, dh pnt sdih dh... hik3

airina berkata...

Kalau tutup juga takpe la. Dah ada goodreads. So boleh je tulis review kat situ :D

Lagipun blog ni pun sesuka je, bukannya wajibul ghunnah kih5

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan

Sila beri komen yang bermanfaat kepada manusia sejagat, agama, bangsa & negara :)

Ikut via FB