Peringatan Hari Ini

Sabda Rasulullah SAW "Di antara baiknya Islam seseorang, ialah MENINGGALKAN apa yang TIDAK BERMANFAAT baginya"

[12 November 2011]

Sabtu, 30 Julai 2011

Ramadhan Dua Zaman


ramadhan... 
satu nasib tak serupa
peluangnya sama
natijah berbeza

ramadhan mereka gemilang cemerlang
mukmin berjasa diawal zaman
ramadhan kami malang terbuang
muslim berdosa di akhir zaman

mereka gembira kerana kedatangan mu
kami gembira dengan pemergian mu

malam mereka meriah disimbah nur al-quran
tp malam kami muram berkabung dengkur

mereka berlumba mengejar makrufat
tapi kami lesu diburu nafsu
hati mereka bercahaya digilap taqwa
jiwa kami gelap didera dosa

takbir mereka takbir kemenangan
hadiah mujahadah sebulan ramadhan

takbir kami lesu tak bermaya
tanda kalah lemah tak berdaya
puasa sekadar lapar dan dahaga



Sedih dengar lagu ni. Rasa tepat kena setepek di muka sendiri.
Ramadhan umat akhir zaman, macam inilah.
Harap-harap tahun ni tak macam tu. Mudah-mudahan... Kabulkanlah, Ya Rabb.
Kabulkanlah!

p/s: hari tu cakap, entri last kan? Tapi tak sangka menyusul pula dua entri (termasuk entri ini) hahaha. Esok lusa pun mungkin ada lagi entri. Wallahualam ;)

12 bicara tanpa suara:

AdinLala berkata...

Selamat Menyambut Ibadat Puasa ! :)

Jom Join Segmen Puasa !

http://adinbeetles.blogspot.com/2011/07/jom-join-segmen-berpuasa-di-bulan.html

capiq xD berkata...

slamat menyambut ramadhan cik hilwa..:P

MissF berkata...

slmt mnyambut ramadhan juga @AdinLala & @Syafiq Kassim (ko hado ke tau nm aku? hahah :)))

| cik azeya | berkata...

selamat berpuasa (:

EZAN IDMA berkata...

lagu yang sangat bermakna

salam ramadhan :)

EZAN IDMA berkata...

salam ramadhan

AISHA INANI berkata...

aku pon harap tahun nih punya ramadhan aku elok2 sikit dr sebelum nih...
fuhhh!

Muiz Ilusinasi berkata...

mmg btul ttg entri di atas..terasa dlm diri..huhu T_T

MissF berkata...

@cik azeya slmt berpuasa :)

@EZAN IDMA yup, sgt2!

@AISHA INANI sme2la kte berharap & melakukan yg tbaik... ameen...

@Muiz Ilusinasi :)

haikalblank berkata...

ya, cerita syurga dan neraka memang berlainan.

antara iman dan nafsu memang takkan sama

dan di mana kita?

ya, gua rasa gua masih lemah di bawah..:(

Terbang Bersamaku berkata...

selamat menyambut bulan Ramadhan...

MissF berkata...

@haikalblank sama. aku pun... :(

@terbang bersamamu selamat berpuasa juga utk kamu :)

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan

Sila beri komen yang bermanfaat kepada manusia sejagat, agama, bangsa & negara :)

Ikut via FB