Peringatan Hari Ini

Sabda Rasulullah SAW "Di antara baiknya Islam seseorang, ialah MENINGGALKAN apa yang TIDAK BERMANFAAT baginya"

[12 November 2011]

Selasa, 7 Jun 2011

Kelakarnya!


Hari ni malas nak celoteh pepanjang sebab semua orang dah celoteh hal yang sama panjang berjela.
Lagipun aku ada kerja yang lebih berfaedah nak dibuat.

Sejak akhir-akhir ni aku tengok dunia blogger ni macam kelakar.
Kelakar gila!
Hal sekecil kuman pun diorang boleh perbesarkan menjadi sebesar dinosaur.




Hal budak perempuan yang sibuk mengaku dia dah takde dara tu pun orang nak kecoh.
Klip video yang Gambit Saifullah arahkan itu pun nak dijadikan satu isu besar.

Eii.. korang ni! 
Daripada orang tak tahu, habis satu dunia ni boleh tahu.
Semualah nak luahkan pendapat, semualah berangan nak jadi kaunselor bertauliah.
Pekehal?
Diam-diam je sudahh...
Haaa kan dah sekarang ni aku dah tahu, padahal sebelum ni aku tak ambil pusing pun hal artis.
Sampai terserempak Nana dan Sein masa tengok Hikayat Merong Mahawangsa dulu tu pun aku ingatkan diorang masih berkawan rapat selepas bercerai, rupanya salah.
Diorang dah rujuk semula... Hahaha...(gelakkan diri sendiri atas salah faham itu)

Dan sebab kekecohan ni juga aku yang berhati suci ini ter-tengok juga klip video itu! Grr..
Korang tanggung dosa aku! Itu belum lagi budak bawah umur yang tengok.
Sia-sia jela korang (bukan setakat pembuat video tu tapi termasuk blogger yang sebarkan berita ini) dapat dosa kering.

Hal yang tak perlu tu, tak payahlah nak diperbesar-besarkan.
Kalau kau (si blogger) sibuk nak cakap kat orang yang buat 'dosa besar' tu suruh jaga sensitiviti orang Melayu Islam, sepatutnya kau tu yang perlu nasihatkan diri kau dulu.
Dah kau yang konon-kononnya ada akal & beragama tinggi tu kan, jadi sepatutnya kaulah yang kena fikir berjuta kali sebelum sebarkan kat blog bahawa si fulan itu dan si fulan ini buat dosa.
Kau bajet hape bila sebarkan berita macam tu?
Haihhh~


Nota pijak tanah:

Saat ini aku lebih marahkan anai-anai sebab makan novel-novel aku!
Tapi sejahat-jahat anai-anai yang merosakkan harta orang, yang menyakitkan hati orang sebab tak paham bahasa dan bila aku menyelak novel itu mereka masih lagi sedap memakan isi novel, mereka sebenarnya lebih mulia sebab tiada otak berbanding manusia yang ada akal tapi tak tahu berfikir dan suka menunding kesalahan itu pada orang itu dan orang ini sehingga terlupa diri sendiri pun penuh dengan kesilapan.



6 bicara tanpa suara:

AISHA INANI berkata...

kan?

memang la dorang nampak baik, up satu entry they let people read it with the advicesss!

tapi........ kadang2 over. menyampah ada gak ;p

tapi yer la dorang pnadai agama, ckp la apa pon kite kena pangkah gak. grr grr

airina berkata...

No comment! Jawapan standard artis, sebab aku pun xreti nak komen lebih kih5

Kau kasi racun sama anai-anai tu, pandai diaorang pilih ye, novel terbaik je diusik hik3 lalala5

hamzah ian berkata...

entah la.. dunia macam2.. hehee

Miss Green Rose berkata...

ak pon rase geram je ngan anai2 tu.. haha :p

madihah berkata...

wah ! emosi abis..tp betol la ape yg akak cakap tu..kadang2 ntah hape2 je yg blogger update -.-

nelly berkata...

manusia ni macam2 ragam ~

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan

Sila beri komen yang bermanfaat kepada manusia sejagat, agama, bangsa & negara :)

Ikut via FB